
Fotografie de produs: sfaturi utile și echipament necesar
O provocare interesantă în arta fotografică este realizarea fotografiilor de produs, pentru scopuri comerciale, publicitare, de marketing sau pentru lucrări vizuale din cadrul unor expoziții. Iată care sunt caracteristicile imaginilor de produse și cum să faci performanță în acest domeniu.
Ce înseamnă fotografie de produs
Așa cum îi spune și numele, fotografia de produs prezintă obiecte diverse, ce sunt cuprinse în imagini pentru a fi promovate, cunoscute de potențiali clienți, utilizatori sau vânzători. În plus, pot fi realizate imagini ale unor obiecte, în stilul fotografiei de produs, pentru crearea unor colaje, instalații multimedia și a altor opere de artă modernă.
La întrebarea ce înseamnă fotografie de produs, răspunsurile vor fi variate, dar elementul comun îl reprezintă concentrarea pe detaliile obiectelor, pentru evidențierea calităților și a particularităților acestora.
Cum să realizezi fotografii de produs reușite
Pe lângă alte tipuri de poze, fotografiile de produs necesită condiții speciale, pe care le prezentăm în continuare. Ia în considerare sfaturile de mai jos, pentru realizarea unor fotografii de produs reușite.
Folosește fundaluri de studio pentru contraste
Utilizează echipamente foto de studio ca să evidențiezi detaliile produselor pe care le pozezi. Ai la dispoziție diferite tipuri de fundal foto și accesorii: fundal alb, care sugerează un cadru neutru, și fundaluri colorate, ce creează contraste interesante și definesc liniile de contur.
Alege cu atenție materialul și texturile pentru fundaluri foto, folosește fundal dual color, imprimat față verso, ca să beneficiezi de mai multă libertate în alegerea culorilor. Un background foto inspirat poate să transforme o imagine banală într-o fotografie de produs spectaculoasă.
Realizează o suită de cadre Flat Lay
Învață tehnici de fotografiere noi și axează-te pe stilul Flat Lay, în care aparatul foto este plasat deasupra obiectelor pe care le incluzi în cadru. Utilizează obiective foto speciale și creează poze instagramabile, ca să plasezi imaginile produselor pe rețelele sociale, pentru o promovare eficientă.
Ai grijă la proporții și la plasarea obiectelor, ca să ai poze echilibrate și să păstrezi accentul pe produsele care trebuie scoase în evidență. Nu uita de regula treimilor, care te ajută să menții echilibrul vizual al fotografiei.
Alege unghiuri de fotografiere inedite
Reține faptul că fotografiile de produs sunt imagini statice, dar trebuie să prezinte caracterul și utilitatea obiectelor, așa că au nevoie de o abordare dinamică, prin alegerea unor unghiuri de fotografiere deosebite. Folosește-ți imaginația și creează cadre originale, care să evidențieze detaliile semnificative alte produselor. Când utilizezi fundaluri și decoruri, plasează camera foto în stil cinematografic, pentru o abordare personală, subiectivă.

Care este echipamentul necesar pentru fotografie de produs?
La amenajarea unui studio foto, trebuie să ai în vedere echipamente și accesorii pentru realizarea fotografiilor de produs. Cele mai importante articole pe care să la incluzi în lista de articole foto esențiale într-un studio sunt următoarele:
Trepiede pentru fixarea cadrelor
Ai nevoie de accesorii pentru fixarea camerei foto, așa că folosește trepiede pe care să montezi aparatele de fotografiat pentru sesiunile foto de produs. Sunt mult detalii de aranjat, iar durata unei ședințe foto de acest tip se poate prelungi până la câteva ore.
Optează pentru modele pliabile de trepiede, realizate din aluminiu și echipate cu manivele pentru reglarea înălțimii. Trebuie să aibă grip pentru stabilizarea camerei, și telecomandă, pentru declanșare de la distanță.
Sisteme de iluminat profesionale
Investește în stative foto, lumini și monitoare, umbrele foto, blitzuri de studio, accesorii de lumină continuă, diferite tipuri de softbox și echipamente de lumină inelară. Astfel vei reuși să creezi cadre expresive și să pui în valoare fundalurile pe care le-ai creat pentru sesiunile foto.
Utilizează mese și corturi pentru fotografia de produs, ca să beneficiezi de avantajele pe care ți le oferă sistemul lightbox și să economisești timp la stabilirea set-up-ului pentru pozarea diferitelor obiecte.
Echipamente de editare foto
Vei avea nevoie de programe software și echipamente pentru editare foto. Utilizează monitoare cu diagonală mare și acuratețe superioară a culorilor, ca să te asiguri că observi în detaliu nuanțele și texturile. Retușează micile imperfecțiuni și creează cadre expresive, prin utilizarea de filtre, cropping, efecte, template-uri, opțiuni de thumbnails ș.a.
Inspiră-te din detaliile și sfaturile prezentate și realizează fotografii de produs reușite, ca un adevărat profesionist!